Monday, December 28, 2009

Wajah wajah

at Crumpsall Tram Station
Peace No War ( Free Palestine)
Football at Crumpsall Park
Main bola pun boleh merajuk

Hujung tahun memang masa yg paling malas nak dilalui ..kat opis sunyi macam"kubur" maklumalah student cuti..terasa banyak sgt masa terluang. Bila ada masa nie mula la buat kerja merapu....Wajah Kesayangan Hamba.

Family picture at York Park


Last week masa balik kampung dapat satu citer tentang Tok aku (nie bahasa org utara..org lain panggil nenek)..she is about 90+ years old...but he memory and pick-up was miracle. During aku kat Man. dulu dia selalu tanya bila aku nak balik?...raya makan apa?..cicit dia (Hakim & Adam) kena Asthma tak dan macam2 lagi....the really story is ada orang yg tamak kan harta sanggup halau org tua macam dia dari rumah....actually dia dah duduk kat situ almost her life..scince she got married to my late grandfather until now, she owned the house just the land belongs to someone else. Nie janji mulut orang dulu2...duduk la kat tanah nie sampai mati...tup..tup bila anak2 yang ambil alih..habis Tok aku kena halau..Kesian kat Mak lang & Pak lang tengah kelam kabut cari tanah lain..lagipun nowdays tanah kat Penang tu semua mahal2...


Me, have my own idea....make it simple..just suruh Tok & family pindah tak tanah kosong kat sebelah umah ayah tu. Mintak pampasan untuk pindahkan rumah lama tu...buat rumah baru kat Bukit Kecil. Ada jugak orang tengok2 kan ayah. At the same time ..bila balik kampung dapat jumpa semua sekali. Close Case.


Moral of the story:
1. Kalau ya pun nak kan harta balik...tengok2 la dulu janji2 yg mak & bapa kita buat.
2. Zaman kita skrg nie..jangan dok janji mulut..lawyer ada...bagi income kat depa sikit.
3. Aku kena tanya tok aku makan apa?...bagi memory kuat....



No comments: