Monday, May 10, 2010

Aku yang meneka dalam kesamaran

Kesinambungan dari n3 aku minggu lepas...."berhenti kerja...nir nak kerja apa pulak..?"...

Sememangnya tanda soal itu menjadi semakin besar ? ? ? sekarang...
A few things still hanging....undecided due to so many uncertain situation. Nasib baik tidur aku masih lena, makan ku masih kenyang dan mandi masih basah....cuma emosi aku yg sikit terganggu dengan kesamaran ini..

Meneka dalam kesamaran aku bermula apabila kepastian dari pihak U*** sudah menjadi samar. Hayati dialog dibawah......
Aku : Puan saya ingin bertanya status dot..dot..dot... untuk jawatan dot..dot..dot untuk fakulti dot..dot..dot.
Puan N : Nanti sekejap saya tengok.
Puan N : Oh...untuk fakulti dot..dot..dot...tak der pun senarai nama untuk jawatan dot..dot..dot.
Aku : Tak pa lah puan...tapi boleh saya tahu agak2 bila jawapan tu ada?
Puan N : Nama semua tak masuk meeting lagi....dari fakulti dot..dot...dot ada masalah sikit...cuba call balik dalam masa 2 minggu.
Aku : Terima kasih banyak Puan.

Dalam Hati aku....mula membuat perkiraan....2 minggu dari 10bh May...jadi 24 hb May .
Mak oi...ini memang kes naya...aku dah lah tengah hold offer letter yg satu lagi tu....paling lambat pun on 21st kena reply...sebab tu dah sebulan dari tarikh offer tu keluar.

Wahai U***, awat la payah sgt hang pa nak buat keputusan......apa pulak masalah yg Pn. N cakap tu......"Dapat atau Tak bukan masalah besar....yg penting jawapan...supaya aku boleh move ahead with plan B.

Pening..pening....(kejap lagi nak pi release tention..tengok broach yg Yong Jual....).

No comments: