Monday, July 11, 2011

Mengurut dan Mak bidan.......

Alkisah kejadian...masa aku balik kampung cukur kepala Aisyah 3 miinggu lepas. Selepas selesai membotakkan kepala Aisyah..mak bidan tu yang aku panggil Mak Lang tanya " bila duduk rasa selesa tak?"...aku jawap macam biasa ja.. Pas tu dia tanya berurut hari tu ok. Aku pun citer la segala-gala kat dia. Tup-tup dia suruh aku baring dia nak tengok "peranakan" aku. Elok saja dia pegang perut aku..dia pun kata " nie dah turun kebawah dah nie.." aku tak paham apa maksud ayat dia tu. "Tak pa kita bagi naik balik"...elok lepas dia tekan kat ari-ari aku...zuppp..terasa darah macam air paip. Panik jugak...bila tengok banyak darah yg tiba-tiba keluar...mau penuh pad aku pagi tu. Lepas tu dia siap urut badan aku dan buang angin yg terkumpul sebab mengurut tak betul. Masyallah..baru aku tahu pasal peranakan tu atas ker bawah...bila kat bawah ada darah yg tersumbat dan tak habis ...tu la yg keluar macam paip tu.

Kisah bermula bila aku suruh hubby carikan org mengurut kat area puchong perdana nie..takkan la tak der...abis org bersalin macamana. Pagi hari ke 3 lepas bersalin hubby dapat no. kakak nie dari kakak yg jual nasi lemak kat depan condo. aku nir...aku pun biasa beli nasi kat dia sebelum gi kerja....(karipap kat situ best giker...)..so the next day datang lah kakak nie...dia punya cakap tak kurang....up sentiasa..mengurut org tu la..org nie la...vip la..bla..bla..bla...
Ikutkan pengalaman aku masa hakim dan adam..mengurut nie memang agak suspen..sebab banyak urat yg akan dibetulkan, lagi pulak badan aku banyak angin. Nak-nak 2 jam jugak satu sessi, tapi kakak nie urut simple giler....heran jugak...tapi nak cakap apa. Bayaran boleh tahan RM nya. Tak pa la kira sedekah la...

Moral dari citer aku......baik la cari org yg betul-betul kenal untuk mengurut, sebab ada org buat cincai-cincai yer....yg jadi mangsanya kita.

1 comment:

Rosliza Cr said...

as salam kak.. ada contact no mak lang..?
terima kaseh ye