Monday, March 22, 2010

Angkara 1 UNIRAZAK

Dah lama tak post n3 jadi macam malas nak menaip. Dah seminggu lebih aku tak masuk opis..holidays la katakan...Tup2 bila masuk masalah pulak mendatang...segalanya bermula bila tukar e-mail baru from UNITAR to UNIRAZAK dah la aku nie buta sikit benda2 nie dicampur pulak dengan kemalasan yg sedia tertapuk..boleh pulak aku salah impot/export email lama aku dulu...masyallah..penin kepala..nanti la aku settlekan kemudian.

Dah 2 minggu lepas my last n3. What happen then:

The whole school holidays aku cuti lepak ngan anak2...rasanya ibu2 zaman skrg memang kurang luangkan masa dengan anak2..bila aku duduk ngan Hakim dan Adam baru aku sedar sebenarnya daripada 24 jam yg allah bagi cuma 4-5 jam saja dengan anak2.

Hakim
Dah boleh buat benda sendiri...pi holidays pun dah tak payah tarik tangan aku lagi..ciri2 kepimpinan pun aku dah perasan bila minta dia tolong Adam kat bilik air, ambik baju sendiri dan baju untuk Adam. Dah boleh tentukan nak pakai baju apa yg sesuai. Bab pelajaran Hakim memang agak jauh kebelakang..insyallah aku pasti dia mampu catch-up budak2 sebaya dia.

Adam
Fav. words..."adam nak mummy"..bagai kata2 hikmat yg membuatkan aku hangin satu badan. Sampai tak leh nak kemana2 langsung..boleh bayangkan memasak sebelah tangan...satu lagi tangan kena dokong dia. Manja memang tahap gaban dah Adam tu. Aku faham all these days dia kat Umi ton ...bila dok ngan aku mesti dia tak kasi chan punya. Adam cerewet..(ikut aku la tu)...kalau nak tido pun nak pakai baju lawa2..baju gi jalan...ada ka patut kul 9.00 mlm pakai jeans dan long-sleeve.

Aku sendiri....
Basically..ada sedikit kemajuan dalam diri...waiting for 2nd interview at one of the nursing Univ. College. Hope aku boleh dapat..AMIN. Rasanya kaki ini sudah tidak lagi mampu untuk melangkah ke tingkat 2-3 block A tu. Hanya Allah yg mengetahui hati aku. Tapi itu rezeki yg telah tertulis untuk aku. PASRAH. Markah perperiksaan hakim menunjukkan yg dia sangat perlukan perhatian aku..insyallah aku akan cuba. Cuma kadang2 kesabaran aku sampai ke hujung rambut bila dia asyik dok "re'yau"..letih la. Bila la gaji nak masuk nie..???.

My Hubby
If you come across this n3, bersabar la ..jangan letakan semua kesalahkan dibahu kecil itu, kita juga perlu berkongsi markah BI itu. Insyallah we will make things better for him ...cuma sedikit kesabaran awak yg sangat2 penting.

VMC
semakin ramai pak hitam berkeliaran diblock aku nie..rimas..kadang2 rasa macam kat Nigeria dan New Orlands....


Ok time to start work...Dilla oi..department meeting report dah siap ka..ni dah kul 3.00 dah......

The End.

1 comment:

Chempaka-Senja said...

Dila.. relaks la.. kalau darjah 1 tu tak payah la pulun sangat.. dulu kita main lagi banyak.. tp tengok kita sekarang.. berjaya jugak. Yang penting kita berdoa utk mereka cemerlang.. dan bantu & tunjuk ajar setakat mana yg mampu.. there are still life outside the academic world.. take things easy!.. don't worry.. Hakim baru darjah 1, kalau darjah 6 nak ambik upsr takpalah kalau nak upset lebih2.. mmsss, ada masa call me,.. ada menda nak menyembang!! or miss call aku.. aku call hang last week tp tk masuk2 pun...