Wednesday, July 28, 2010

Teringat, tapi tak sempat...

Itu la gambaran perasaan aku tentang menulis n3 untuk blog nie. Memang ada banyak benda nak tulis tapi masa tak mengizinkan.

Sebenarnya aku memang dah naik gian nak menulis. Dah hampir dua bulan baru boleh curi masa (the 3 heroes) dah di buai mimpi..kalau tak mesti banyak iklan. Nak harap siang...banyak ranjau berduri..antaranya...PC yg aku "baru " dapat tu....kalau lumba ngan siput b*** pun siput tu menang..awatnya tak macam tu...sikit-sikit "hang"..diam....aku apa lagi "rebut" la....kalau Pc ok...internet pulak....bila dua-dua ok...aku ada kelas.

Life lately agak kelam kabut sikit..catching-up with new environment. Kesian kat anak-anak sebab tak banyak masa macam dulu, boleh dok melawak dalam keter...masa on the way to office and way home. Aku pun terasa jugak bila drive sorang-sorang tanpa dengar suara 2 beradik tu bergaduh. Imagine semenjak 7 tahun lalu kami semua in one car everyday....now aku sorang2...nasib baik jugak ada Sinar FM dan Hot.FM jadi teman gelak aku.

Back to faculty...macam back to school..(in study time). looking at the student in sem 1. Teringat kat Mr. Wong T.C subject yg aku ajar sama dengan subject dia....jargon sungguh perkataan "invisible college" dan "how people get new knowledge".......ha..ha... bila mengajar baru aku betoi-betoi paham..lawak sungguh ingat kengkawan semua ada lecture kat dewan kuliah KSPU. Lets call-up some names......ayat maut.

Feeling up and down..maybe bila letih kita jadi macam tu kot....????

Adam & Hakim bersama lakonan mereka...
Allahhuakbar....allahhuakbar....... (azan berkumandang)

Tak lama lepas tu aku dengar lagi.....azan...ingat depa nie dok belajar azan dan jawab azan...tapi ada bunyi pelik macam orang mengerang kesakitan dan ketakutan...ala-ala kerasukan. Lama aku biar ...tak ambik port pun....... tapi bunyi jugak....bila aku toleh at the back seat....

Situasi : Adam memegang kepala hakim sambil melaungkan azan

Situasi : Hakim mengerang macam orang kerasukan.....


Aku gelak sampai meleleh air mata tengok gelagat budak 2 orang tu.....apa makna nya tu...?
pengaruh citer mistik kat tv...roh kembali dan misteri alam ghaib kat tv3. budak2 pun boleh siap acting jadi bomoh....yg si abang tu pun menyerahkan kepala untuk di tekan oleh adik...sebijik macam dalam tv lakonan mereka.

Aku & anak2 aku....

No comments: