Thursday, August 19, 2010

Belated Salam Ramadhan

Kejap jer....tup-tup dah 10 hari berpuasa....Alhamdulillah gastik aku tak menyerang.

Tahun ni aku belum lagi fikir tentang persiapan raya...mungkin dari awal lagi aku dah plan nak beli semua yg ready made..jadi aku tak lah pening nak tempah semua benda.

Baju raya. .
Hope gaji nie boleh lagi tengok-tengok kat Shah Alam baju melayu untuk Hakim & Adam..dan tak lupa juga my hubby. As for me...itu tanggungjawap my hubby la...(not in my budget..its yours dear...). Rasanya nak pakai warna natural la tahun ni.

Kueh Raya...
Last week hubby dah tanya nak buat kueh apa?...alamak soalan yg masih aku tak jawap sampai hari ni...tak der jawapan sebab tak tahu lagi ada masa atau tak.
Harap-harap dapat la buat 2-3 jenis untuk bawak balik kpg sikit

Cuti Raya..
Kami balik Penang la......tahun nie nak balik khamis ( 1 hari sebelum raya) tunggu after zohor baru nak bertolak...so sampai kampung mesti time berbuka. (harap-harap trafic ok) dan cuti panjang sikit kot...sampai Rabu the following week.. INSYALLAH.

Duit Raya..
Ada lagi syiling baki tahun lepas..boleh lah bagi kat bebudak yg datang beraya. Budget anak saudara seperti biasa la....seperti tahun-tahun yg dulu jugak.

Walaupun apa sekali perjalanan hidup aku...satu tabiat yg tak boleh dibuang masa bulan Ramadhan nie ialah pangkah calender....menghitung hari nak balik kampung...dari masa student sampai la dah jadi cikgu kepada student.

Untuk Kak Miza, Ana dan Kay....

Aku rindu kamu.....
Kakak, Ana dan Kay
Saat ini..kosong..
Kotak kuning ini mejadikan aku semakin sunyi..
Tiada gurau senda dan luahan hati
Mahupun gossip liar....yg pernah kita ceritakan dulu....

Saat ini...rindu..
Pada keakraban persahabatan...
Malah seumpama saudara..
Bahu tempat menangis...
Bibir teman senyum dan ketawa..

Saat ini..Ramadhan tiba
Aku makin terasa kesyahduan..
Makin terasa jauh dari kamu semua..
Aku menghitung antara terbit dan terbenam nya fajar...
Untuk merayakan Syawal bersama kamu semua...

Semoga kita semua mendapat keberkatan Ramadhan yg mulia ini.
Salam dari AM.

1 comment:

kemana said...

masih teringat ketika 3 makdara dengan handbag masing2 merendek sakan...tambah2 time bulan pose...agak2nyer bile nk wat lagi yer....hah..hah kenangan terindah di KJ dulu....semua dh tinggal nostalgia...