Wednesday, January 12, 2011

Salam 2011 ..waktu ketelanjuran

Salam 2011..
Dah masuk 11 hari dah kita menyambut 2011. Aku memang saja menunggu tarikh nie untuk memulakan sesuatu yang baru tahun ini..11.01.11.

Life back to normal...kelas dah mula..cuma sem. nie aku dah boleh control sikit stress aku compared to last sem.

Hakim
Tahun ni Hakim dah tahun 2, sedikit perubahan dalam sistem persekolahan dia. Masa tahun satu dia duduk kelas pemulihan sebab tak boleh baca ..so tahun nie semua pelajar dah dicampurkan semula mengikuti arus perdana...bukan main banyak kerja sekolah dia tiap-tiap hari...pening aku tengok..sikit-sikit tu boleh la ajar.

Adam
Adam dah 4 tahun and my Hubby decided hantar dia di Tadikum (Tadika UM). Hari pertama dia buat drama air mata...sebab aku yang hantar dia..masuk hari kedua dan ketiga hubby yg hantar....ok ja....dan dia mula minat nak pi sekolah tadika tu.

Baby
Minggu lepas pi buat monthly check-up kat klinik, Dr tu kata baby under weight, sebab aku kurang makan. Untuk 17 minggu berat tak mencapai KPI yg seharusnya. Heran aku.....nak kata mabuk ..tak pulak..makan ok ja...menu harian aku tetap nasi dan roti. Malam pun aku makan jugak. Lepas balik klinik tu ..aku berazam untuk menambah quality dan quantity makanan yg aku ambik...susu dari 1 kali ke 2 kali sehari..roti putih pagi dan petang, Nasi untuk tengahari dan malam. Tengok la bulan depan apa nak jadi....harap-harap jangan jadi obes sudah la. Risau jugak sebab masa Hakim & Adam dulu setiap kali check-up Dr. kata baby normal and in proper size..tup..tup kali nie lain pulak. I need to see Dr. Fatima ASAP to keep me calm.

Hubby
Another challenging year for him, last year hakim sorang..tahun nie adam sekali ..every morning and evening the boys with him. Thanks dear for your passion and love to all of us.

Azam tahun 2011...
Apa ya....yg utama untuk 1st half semoga baby selamat dilahirkan, pas tu nak fikir pasal Research untuk confirmation pulak.
2nd half : kena tunggu dulu....untuk fikir..
Overall..berazam untuk menjadi Hamba Allah, Isteri , Ibu, Anak, Adik, Kakak, Mak saudara dan Kawan yg lebih baik dari sebelum ini. Mencukup kan KPI aku dengan Allah....insyallah.

No comments: