Thursday, February 11, 2010

Cuti yang sangat panjang..

Aku pasal blog memblog nie ikut angin sikit...rasa macam cuti yang amat panjang bila tak post entry...bukan apa..rasanya masa tu tak dapat aku allocate kan untuk tulis ..lagi pun.....
nothing special to share.

Persekolahan Hakim
Alhamdulillah dah ada perkembangan sikit dlm bab membaca dan menulis bahasa malaysia, kalau sebelum nie buku latihan ada remark "dilihat" atau "dibantu"..tapi semenjak minggu lepas dah ada new remark "baik"..syukur aku bila tengok buku latihan dia...tapi hand writing besaq2 gajah...(tempias belajaq dengan mat saleh dulu). Bacaan pun dah boleh baca dengan jelas...dia punya give-up dengan suku-kata yg panjang pun dah kurang...harap dia akan boleh membaca seperti bebudak lain lepas ini..insyallah..AMIN.

Sekolah agama KAFA ni awal sangat la aku rasa...kul 8 pg...hakim selalu lambat masuk kelas sebab kami keluar lambat...tambah pulak trafic yg tak dapat dijangka. Tapi anyhow perlajaran agama itu tak boleh di abaikan. lambat pun lambat la....

Mental & fizikal aku...
Lately nie ..aku rasa macam dah put on weight sikit...sebab makan "tak ingat" normal 54 nie dah jadi 57..dlm masa 4 bulan....cabaran pertama bila Adam peluk aku dah cakap "Mummy dah gumok la"..dia pegang perut dan pinggang aku....(tengok mulut budak 3 tahun) dah pandai komen badan mummy dia.....ada jugak makan tangan...sabar..sabar... Bab yg aku plaing rimas adalah bila berjalan rasa isi peha dok belaga...itu yg aku tension...so skrg nie mlm aku tak lagi dating dengan nasi lemak & nasi goreng pasar malam Puchong Intan...cuma roti atau biskut kering saja.

Mental aku lagi kacau...2 minggu lepas aku rasa macam nak bubuh penampaq kat sorang mamat yg aku kenal masa kat Manchester dulu...ini pasai AP kereta..pening kepala lutut aku di buatnya..ada ka masa kat sana kata aku entitled for AP ..tup2 balik sikit MITI kata tak entitled...apa aku nak buat ngan keter kat port tu..??? bila call dok berdalih...dah la me'sia ngan Uk tu jauh..mampus la nak bayar bill telefon. "MORAL : jangan percaya kat orang yg buat duit dengan cara arrange kontena untuk student balik ke me'sia"

Minat baru...Decoupage
Aku baru jer belajar buat kraf nie..tapi sungguh interesting dan hasil nya pun memuaskan hati. Kepada yg berminat dengan deco english style tentu teruja abis tengok kraf ni...my project is still on progress...nanti akan ku up-load hasilnya kemmudian.

Apa nak buat cuti raya cina nie....
Tentunya tak balik penang...sebab nanti jalan jamm..dah cuti pun tak panjang sgt...sapa2 nak buat rumah terbuka ka..? makan2....jemput la......kalau tak...alamatnya zzzzzzz....la kami anak beranak. atau kalau yg ada freetime datang la umah aku..boleh la berborak panjang...

Zura bila nak buat char kue teow.....??








No comments: