Wednesday, February 24, 2010

Hari yang rasa paling release...

Alhamdulillah...entah pasai apa..kepala aku rasa sungguh tenang pagi ini..rasa release semacam. Adakah ini kerana keberkatan bulan kelahiran Rasul Allah, Muhamad S.A.W. 12 Rabiul Awal..esok.....segalanya bermula semalam....

Jam menunjukkan tepat kul 2.00 pagi..badan yg dibasahi peluh..(dek kerna hubby perlahankan kipas..) aku bangun menuju ke dapur untuk segelas air sejuk..lepas tu terus menjengah ke sliding door..langit malam sungguh cerah dan tenang...awan yg ada sungguh indah..lama jugak aku terpaku kat balcony tu....sambil tu ada jugak 2-3 "ekor" pak gelap yg dok berketawa riang kat taman tepi pool tu.

Bila dah sejuk sikit...aku masuk untuk sambung tidur.....tapi tak boleh sampai subuh....kul 5.00 am aku dah mandi....sebab dah tak leh zzzz......sekali lagi aku ke balcony.....masyallah tenang sungguh langit pagi ini....

Aku rasa ketenangan itu Allah tunjukkan kepada hambanya..tentang kekuasaanNYA dan kemuliaan kejadian Muhamad s.a.w , betapa bumi ini yg gelita menjadi cerah dan ceria.
YA ALLAH AKU MEMOHON PADA MU TENANGKAN LAH HATI INI SEPERTI TENANGNYA MALAM RABIUL AWAL...AMIN.

Sedikit sedih...

Dah lama kat UNITAR ini...12 tahun...selama itu jugak la aku kenal Kak Miza...secretary boss aku....next month dia akan pindah office baru...rasa macam sedih..tapi untuk hidup kita perlu berubah mencari yang lebih baik....semoga kakak akan lebih suksess di BRSE.

Life in a week...
a) mixed feeling..(sakit hati, sedih dan berbelah bagi...)
b) Buat pertama kali dalam 12 tahun..pi interview.
c) Tenang yg sungguh menenangkan.
d)....weekend nie aku kena kerja...wa..wa...waa.....

Teringat pada bebelan ayah.......
" Mangkit la..(bangun la) matahari dah tinggi nie....org kalau mangkit awai rezeki pun murah hati pun tenang..kalau penyegan (pemalas) mangkit lambat...jangan kata rezeki...burung dah kutip abis semua berkat "....

Moral : sebab tu la kena bangun awal...tengok ciptaan Allah untuk rohani dan material.

1 comment:

Yong Kamariah said...

klu ko pi interview dan dapat maka akulah penunggu gunung raya yang setia kt sini isk isk isk...