Monday, December 13, 2010

Hakim's 7th Birthday and our 8th Anniversary









































































Tahun nie kami buat double celebration..sengaja percepatkan birthday Hakim (yg sepatutnya pada 15/12) join with our big day. Hakim dah nak masuk tahun 2 january depan..rasanya baru saja dia mula sekolah...tup-tup dah besaq...Almost 3 weeks hakim stay dengan Pakcik Tan dia di kulim...i really missed him. Alhamdulillah masa kat sana dia pandai bawak diri...enjoy abis bermain dengan Anis Adibah (sepupu dia). Lega bila Kak Eda kata dia nie disiplin memang tinggi, pandai uruskan diri sendiri dan paling punctual dalam segala hal. (harap berkekalan sampai bila-bila)...jgn cuma bila dok umah org saja. Aku organize a small party untuk dia on the saturday afternoon sebelum kami proceed with our short holiday at Sepang...(bukan Sepang Gold Cost).

Sementelah my brother (Ang Tan and family) ada kat sini...kami sewa this Seri Bayu Homestay. A very well taken care of ..homestay and at reasonable rental ....we enjoy the fresh seafood bqq that night. The next morning picnic breakfast on the beach side.....dapat la aku menikmati udara segar pagi tu and the rest are at the beach sampai kecut kaki tangan. At 2.00 pm kami check-out and return to my lovely "new orlands"....... VMC puchong.

About our anniversary...
Masa sungguh pantas bergerak...tup-tup dah 8 tahun aku jadi isteri kepada my own best friend. Jodoh adalah ketentuan tuhan...(12/12/2002-12/12/2010).kalau diimbas kembali 8 tahun dulu tak pernah terlintas nak kawin dengan kawan sendiri..maklumlah kat luar sana pun ramai jugak kawan baru. Alhamdulillah. jodoh yg tuhan bagi kat aku sangat dapat me"neutral" kan aku. Walaupun sifat aku macam 360 degree berbeza dengan dia..itu lah yg tuhan kata saling lengkap melengkapi. Last year aku dapat suprise present...tahun nie turn aku pulak kena. Just a simple card and small gift to my HUBBY. Hope you like it...(itu saja yg mummy mampu). Semoga Allah mencucuri rahmatNya ke atas perkahwinan kami.

Semenjak mengandung yg ketiga nie..almost 80% kerja rumah my hubby buat...aku bukannya manja atau demand lebih..cuma my evening sickness ini start lepas maghrib...jadi kerja cuci pinggan, kemas beg nursery Adam,cuci, jemur dan lipat kain dan segala hal ehwal kerenah Adam telah bertukar tangan. Kalau pagi aku alhamdulillah ok...balik saja kerja terus lembik...Kadang-kadang rasa bersalah jugak tengok dia takeover kerja aku...tapi memandangkan dia sgt-sgt tak boleh tengok rumah serabut sikit pun....so mula lah kaki tangan dia tak berhenti mengemas....(nasib baik mulut dia tak bunyi)...kalau aku mesti dah moncong sekaki dan pot-pet-pot-pet. Maybe dia pun kesian kat aku asyik dok wek-wek...tapi tak keluar apa benda pon. Tu lah al-kisahnya sepanjang minggu lepas.
Waiting for Zura and Hakim twin Cake (Repunzura....and Ben10)....18/12.

No comments: