Sunday, June 12, 2011

Menanti penuh debaran...4

Setelah menjalani pengalaman baru..akhirnya pada minngu 38+ Dr. Azmi kata tunggu sampai minggu minggu 40 or maybe more....

12.6.2011
Pagi nie rasa macam malas nak bangun awal...jam10.00 baru aku melangkah ke bilik air...masa yg ditunggu kini tiba..."turun darah"..macam masa Hakim & Adam dulu pun macam nie jugak.
Terus bagitau hubby nak makan dulu sebelum pi hospital...

12.00 tenghari baru pi hospital...jumpa nurse kat kaunter pendaftaran...pas tu undergone the CTG untuk track baby and contraction....lebih 1 jam buat CTG...finally Dr. tu cakap baby heartbeat ok...contraction nill. So aku disuruh balik dulu..tunggu sampai sakit atau turun air atau baby movement weak baru datang balik. Kul 3.30 aku balik...sebelum tu lunch kat Taman Warisan dulu.

Kesian kat hubby..pagi tadi dia excited kalau aku boleh bersalin hari nie...tapi alih-alih kena balik umah. Sebenarnya aku pun musykil jugak dengan procedure macam nie..walaupun dah turun darah..still tak boleh warded....(wad penuh....aku curi dengar kata Dr. pada seorang lagi patient yg sama-sama kat bilik check-up tadi.....kat sini tak boleh tambah katil...semua computerized...).

Aku ingat under FPP aku tak tertakluk kepada masalah seperti itu...atau Dr. tu ada justifikasi lain...maybe sebab aku tak sakit langsung lagi...anyway aku harap Allah akan mempermudahkan segalanya selepas ini.

Masa tulis n3 nie jam 9.30 pm..aku masih tak rasa sakit lagi..still layan FB dan blog lagi....sememangnya aku tak tahu macamana rasa sakit yg org kata 10 minit sekali tu..sebab sebelum nie ..dua-dua induce...tau-tau sakit sangat dah dah boleh bersalin.


sambung..esok pagi....insyallah.

No comments: